Vovemod og handlekraft
Kernen i det pædagogiske arbejde er at skabe noget værdifuldt sammen med andre mennesker. Pædagoger er ikke distancerede feltobservatører i egen praksis eller passive tilskuere til samfundsudviklingen. Som medlemmer af det pædagogiske professionsfælleskab forpligtiger pædagoger sig tværtimod til at bane vejen for menneskers udvikling og livsmuligheder gennem aktive handlinger, uanset om arbejdet er rettet mod at understøtte vuggestuebørns spirende fantasilege eller er et forsøg på at etablere nye kontaktflader mellem kriminalitetstruede unge og det etablerede uddannelsessystem. Denne pædagogiske kernemission kræver både vovemod og handlekraft.

Bogens vision er at støtte op om vovemodet og handlekraften via viden, inspiration, eksempler og perspektiver på leg, kreativitet, innovation, entreprenørskab, æstetik og eventyr i den pædagogiske verden.

Det er en meget veloplagt og velskrevet bog, som argumenterer for, at den kreative og skabende pædagogik skal have langt mere plads både i praksis og på uddannelsen. Bogen er fyldt med eksempler fra praksis og er i tråd med både BUPLs ønsker til, hvad fremtidens pædagoger bør kunne, og Professionshøjskolernes sigtelinjer for en bedre pædagoguddannelse.

Det er en bog til uddannelse og praksis.

Udvalgt af redaktøren i Pædagogisk Bogklub som Månedens bog i september 2020.
  • Antal sider252
  • Højde240 mm
  • Bredde174 mm
  • Dybde24 mm
  • Vægt755 g
  • FormatHæftet
  • Bestillingsnr401050
Klubpris299,95 kr.

Produkter i samme kategori